Saturday 19 November 2011

kerna nila setitik

itu adalah peribahasa melayu
kerna nila setitik rosak susu sebelanga
peribahasa ini juga ada kaitannya ama keadaan gue sekarang



ya,,kerna perlawanan bola kelmarin
banyak message yang masuk ke facebo0k gue..
indo memang kalah jadi ga perlu dicerca kerna pemain atau cara pemainan
ya gue ini jenis bukan fanatik ama football itu
yang tentang pembakaran bendera MALAYSIA dan mambuang darah ayam itu
gue sama sekali ga terlibat dan tahu
gue duduk di stall makan makan aja sambil nonton bola itu
ya kerna satu kelompok ga puas hati jadi mereka melakukan perkara yang keterlaluan kan..
tapi tolong jangan babitkan gue ok??




jadi sekarang stop beri message yang ga berguna ke gue
apa pun jua gue mau minta ampun jika kata kata gue nyakiti ati kalian..ya sapa yang ga marah pabila tiba tiba diherdik kan??
lagi an ngapain kita mau berantakan??oleh kerna perlawanan bola dan politik??
kita sebagai sedara seislam ga patut gini an..tatkala kita berantam,,orang kristian bertepuk tangan kegembiraan menonton..ga malu apa??



jadi kita berbaik ya MALAYSIA dan INDONESIA,, 

peace yo..!!gue ga mo nyalahin shapa shapa okey

No comments:

Post a Comment